Odwiedź nas na
Facebook icon
Samochody z Japonii do importu w 2025 roku - modele warte uwagi

Samochody z Japonii do importu w 2025 roku - modele warte uwagi

Opublikowano:
29/4/2025

Japonia jest prawdziwym rajem dla osób, które mają zasobne portfele i wygórowane wymagania w stosunku do poszukiwanych przez siebie samochodów. Tamtejszy rynek wtórny wydaje się niewyczerpalnym źródłem wyjątkowych aut. Dodatkowym atutem jest fakt, że większość z nich ma kierownicę po lewej stronie, dlatego są chętnie importowane do Europy. Przeważnie są to modele z mocnymi silnikami i bogatym wyposażeniem. Na drugim biegunie są kultowe auta JDM, a więc samochody przeznaczone tylko na rynek japoński, które zawładnęły wyobraźnią klientów z Europy i USA. Nasze propozycje obejmują każdą z tych grup. 

Dlaczego warto sprowadzać samochody z Japonii?

Zamiłowanie do motoryzacji połączone z odpowiednim zapleczem finansowym, dobrze zorganizowanym transportem publicznym i rygorystycznymi badaniami technicznymi skutkują tym, że samochody z Japonii są bezkompromisowo wyposażone, mają niskie przebiegi, a ich stan techniczny rzadko budzi zastrzeżenia. Całego obrazu dopełnia fakt, że Japończycy sumiennie i uczciwie podchodzą do swojej pracy i interesów, więc domy aukcyjne stosują karty ocen, które szczegółowo opisują stan pojazdu pod każdym względem. To właśnie dlatego warto kupować auta z Japonii.

Nissan Silvia S15

Rodzina Silvia była produkowana od lat 70. ubiegłego stulecia, ale w Europie i USA stała się sławna dopiero od generacji S13 i jest kojarzona z tym, że często używa się jej jako bazy do budowy aut do driftingu. To sprawia, że auta JDM zachowane w oryginalnym stanie osiągają wysokie ceny na aukcjach i są cenione przez kolekcjonerów. Model o oznaczeniu S15 jest ostatnią generacją Nissana Silvia.

Oferowano go w wersjach coupe i jako kabriolet o nazwie Silvia Varietta. Produkcja trwała od 1999 do 2002 r. Pod maską znajdowały się dwa silniki - wolnossący 2.0 o oznaczeniu SR20DE lub turbodoładowany 2.0 o oznaczeniu SR20DET. Dodatkowo były też wersje Spec-R i Spec-S. Ta pierwsza ma turbodoładowany silnik, 6-biegową skrzynię manualną i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z przekładniami śrubowymi (LSD), dzięki któremu auto lepiej prowadziło się w zakrętach i nie traciło przyczepności. Wariant Spec-S z rynku japońskiego ma silnik wolnossący z 5-biegową skrzynią manualną.

Jeżeli chcesz coś naprawdę wyjątkowego, to warto rozejrzeć się za kabrioletem. Nie będzie jednak łatwo, bo wyprodukowano tylko 1143 egzemplarze Nissana Silvia Varietta. Technologicznie samochód bazuje na wariancie Spec-S i ma składany sztywny dach. Oferowano go z 5-biegową skrzynią manualną lub 4-biegowym automatem.

Toyota Altezza RS200

Na pierwszy rzut oka Toyota Altezza RS200 słusznie może ci się kojarzyć z Lexusem IS200, ale jest od niego bardziej usportowiona. Ma silnik 2.0 o oznaczeniu 3S-GE, który generuje maksymalną moc 235 KM. Jeżeli dodamy do tego manualną skrzynię biegów i napęd na tylną oś, to wyłania się ciekawa alternatywa dla niemieckich sedanów z tamtego okresu. Tym samochodem możesz pojechać na tor wyścigowy lub na zakupy. Producent oferował dodatkowo akcesoria Toyota Racing Development.

Najbardziej poszukiwana i ceniona przez kolekcjonerów jest wersja z silnikiem 1G-FE BEAMS, który ma mocniejsze korbowody i tłoki. Moc tego silnika przekracza 200 koni mechanicznych i to bez dodatkowego doładowania. Jeżeli chodzi o markę Toyota, to silnik ten oferował najlepszy stosunek mocy do pojemności w historii producenta. Dzięki swojej konstrukcji wersja BEAMS często służyła jako baza do budowy samochodu do driftu.

Porsche 911 Carrera (996)

Model 911 typoszeregu 996 był pierwszym w historii Porsche 911 z silnikiem chłodzonym cieczą. W modelach Carrera i Carrera 4 pracuje sześciocylindrowy bokser 3.4 o mocy 300 KM. Sparowano go z 6-biegową skrzynią manualną, ale opcjonalnie można było zamówić skrzynię Tiptronic. W kolejnych latach produkcji moc wzrosła do 320 KM. Auto produkowano od 1997 do 2006 r.

Samochód miał bardziej opływowe nadwozie. Jednym z charakterystycznych elementów odpowiedzialnych za poprawę aerodynamiki były nieco spłaszczone reflektory, które jedni kochają, a inni - niekoniecznie. Fakt jest jednak taki, że ta generacja powoli zaczyna zyskiwać na wartości, więc to jeden z ostatnich momentów, kiedy można kupić 911 typoszeregu 996 w akceptowalnej cenie.

W Japonii model ten już dawno cieszy się dużą popularnością wśród zamożnych kolekcjonerów. Jeżeli szukasz zadbanego egzemplarza, który będzie jednocześnie dobrym autem na weekendowe wypady i potencjalną lokatą kapitału, to warto udać się na poszukiwania do Japonii.

BMW M3 E46

Model M3 typoszeregu E46 to sportowe coupe, które zyskało już status kultowego i stale zyskuje na wartości. Pod maską zamontowano wolnossący silnik o mocy 343 KM, połączony ze skrzynią manualną i napędem na tylną oś. Opcjonalnie można było zamówić go z przekładnią SMG. W stosunku do zwykłego BMW serii 3 samochód miał poszerzone nadkola, aluminiową maskę, sportowe zawieszenie i sportowe wnętrze. Takich samochodów już się nie produkuje.

Na rynku japońskim producent oferował bardziej rozbudowany zestaw multimedialny i dwukolorową tapicerkę skórzaną. Samochody BMW z Japonii nierzadko mają personalizowaną kolorystykę, stąd czasami można się zastanawiać, czy aby na pewno są w fabrycznym stanie. Nie ma się jednak czego obawiać, bo zakup takiego auta z Japonii to przeważnie strzał w dziesiątkę!

Mercedes-Benz CLK 55 AMG

Choć Mercedes CLK W208, a potem W209 były popularnymi modelami i często gościły np. w teledyskach amerykańskich raperów, to po 2006 r. producent zdecydował się porzucić ten model. Pod lupę bierzemy wariant CLK 55 AMG, który pojawił się w 1999 r.

Samochód ma silnik 5.4 V8 o mocy 347 KM i 5-biegową skrzynię automatyczną, która jest usprawnioną wersją tej z modelu CLK 430. Auto ma kontrolę trakcji i elektroniczny system stabilizacji toru jazdy. Występowało w wersji coupe i jako kabriolet. W przypadku tego drugiego jest pewien haczyk, ponieważ klienci musieli najpierw kupić wariant CLK 430, a następnie dodać do niego pełen pakiet AMG, który przeobrażał go w CLK 55 AMG Cabriolet.

Mercedes CLK typoszeregu W209 zachował w swojej gamie wariant CLK 55 AMG. Moc została podniesiona do 362 KM. Produkowano go w latach 2002-2006. Później został zastąpiony przez CLK 63 AMG. Silnik z CLK 55 AMG pozostał jednak w ofercie, ale był sprzedawany jako wariant CLK 550 i na dodatek był mocniejszy od swojego poprzednika o jakieś 20 KM.

Choć model CLK typoszeregu W208 nie cieszył się najlepszą opinią, jeśli chodzi o elementy blacharskie, to dotyczyła ona raczej mocno eksploatowanych egzemplarzy. Na szczęście auta z Japonii mają niskie przebiegi i egzemplarze dotknięte problemem rdzy praktycznie tu nie występują. Japonia to także dobre miejsce dla poszukiwaczy mocnych CLK typoszeregu W209, ponieważ europejski rynek wtórny jest w dużej mierze zalany wersjami z silnikami wysokoprężnymi, a Mercedesy z Japonii zazwyczaj mają  jednostki benzynowe.

Podsumowanie

Jeżeli interesuje Cię import samochodów z Japonii, to wiesz już, na jakie auta warto zwrócić uwagę. Wymienione przez nas modele co prawda już drożeją, ale wciąż są osiągalne finansowo i przede wszystkim nadal są na rynku. Musisz jednak wiedzieć, że import z Japonii rządzi się nieco innymi prawami. Żeby wziąć udział w licytacji, trzeba mieć zarejestrowaną firmę, która zajmuje się obrotem autami. 

Dlatego należy korzystać z usług pośredników takich, jak np. Sakura Motors. Nie tylko uzyskasz wsparcie na każdym etapie procesu, ale również możesz liczyć na fachowe doradztwo. Warto też skorzystać z możliwości towarzyszenia podczas licytacji, bo zawsze można zwiększyć budżet lub skierować swoją uwagę na inny samochód.

Może Cię zainteresować

Wszystkie artykuły

Jak możemy
Ci pomóc?

Wypełnij formularz kontaktowy a nasz doradca skontaktuje się z Tobą.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana.
Ups! Coś poszło nie tak podczas przesyłania formularza. Spróbuj ponownie.