Klasyczne auta z Japonii
Samochody sprowadzane z Japonii odznaczają się dobrym stanem technicznym i bogatym wyposażeniem. Poszukując klasyka do jazdy na co dzień lub mającego posłużyć jako inwestycja, warto rozważyć zakup samochodu z kraju kwitnącej wiśni. Zamożni Japończycy przywiązują dużą uwagę do swoich pojazdów, dlatego cieszą się one ogromnym zainteresowaniem wśród klientów z Europy. Chodzi tu nie tylko o stare japońskie samochody, ale przede wszystkim o auta marek europejskich.
Klasyczne Mercedesy z Japonii
Mercedesy z Japonii to popularny wybór wśród klientów z Europy, w tym również z Polski. Najchętniej sprowadzany model to SL czwartej generacji o oznaczeniu R129. Domy aukcyjne są pełne egzemplarzy w najmocniejszych wersjach silnikowych, w doskonałym stanie i z niskim przebiegiem. Łatwo można trafić na wersje AMG, ponieważ w latach 90. ubiegłego stulecia Mercedes zaczął zacieśniać więzy ze swoim obecnym nadwornym tunerem.
Warto wiedzieć, że w 1995 r. model SL R129 przeszedł poważny lifting. Zmieniły się zderzaki, kierunkowskazy i atrapa chłodnicy. Do oferty wprowadzono 5-biegową, sterowaną elektronicznie skrzynię automatyczną, która była standardem przy silnikach V8 i V12. Nowością było też wprowadzenie systemu stabilizacji toru jazdy (ESP), ale tylko w modelach z V12 pod maską był to element wyposażenia podstawowego.
Drugi popularny model to oczywiście klasa S i tu popularne są dwie generacje. Pierwsza to Mercedes W126, którego produkowano od 1979 do 1991 r. Wyróżniał się niskim współczynnikiem oporu powietrza oraz nowinkami technologicznymi w postaci np. hydropneumatycznego zawieszenia dostępnego jako opcja. Na jego bazie powstała też wersja coupe, a więc Mercedes SEC. Jego następcą jest Mercedes W140 – tzw. locha. Samochód jest ogromny, luksusowy, ma mocne silniki i charakteryzuje się doskonałym wyciszeniem. Wersja coupe zbudowana na bazie tego modelu ma oznaczenie CL. Tu również można liczyć na bogatą ofertę egzemplarzy z silnikami V8 i V12. Te drugie są jednak na tyle rzadkie, że mogą stanowić dobrą inwestycję.
Klasyczne BMW z Japonii
W przypadku samochodów BMW z Japonii kolekcjonerzy powinni rozejrzeć się przede wszystkim za modelem M3 E30. To pierwsza generacja M3 i z tego względu cieszy się dużym zainteresowaniem. Powstało wiele wersji specjalnych dla spełnienia wymagań homologacji DTM. Obecnie mają one duży potencjał inwestycyjny, a wśród nich najpopularniejsze są M3 Evolution oraz M3 Evolution II. Samochód oferowano także w Japonii, w latach 1986-1990.
Inne popularne modele to klasyczne roadstery, a więc BMW Z3 i BMW Z4. Tym pierwszym jeździł sam James Bond w filmie „GoldenEye”. Auto produkowano od 1995 do 2001 r. W 1998 r. do sprzedaży trafiła wersja M Roadster z silnikiem o mocy 321 KM. Warto wiedzieć, że auto oferowano też jako coupe, ale ze względu na ekscentryczny wygląd wtedy nie cieszyło się ono dużym zainteresowaniem. Teraz zadbane egzemplarze coupe w wersji M osiągają wysokie ceny na aukcjach.
Po Z3 przyszło BMW Z4 i trudno uwierzyć, że produkcja pierwszej generacji zakończyła się w 2009 r. Zaprezentowany w 2002 r. roadster wciąż wygląda świeżo. Ciekawostką jest wersja M Coupe z silnikiem o mocy 343 KM. To również rzadko spotykany wariant, a więc także doskonała inwestycja.
Spośród limuzyn BMW niekwestionowanym klasykiem jest już BMW E38, a więc trzecia generacja serii 7. Jej charakterystyczna i minimalistyczna sylwetka cały czas budzi respekt na ulicach. Jeżeli jednak spojrzymy na zloty klasycznych aut, to zdecydowanie większą popularnością cieszy się Mercedes klasy S. Dlatego seria 7 będzie doskonałym wyborem dla tych, którzy lubią się wyróżniać. Na liście wyposażenia dodatkowego były m.in. kuloodporne szyby oraz pakiety opancerzenia.
Po niej nadeszła niesławna E65, którą zaprojektował Chris Bangle. To samochód, który się kocha albo nienawidzi. Nie można mu jednak odmówić tego, że bogato wyposażone wersje z mocnymi silnikami są cenione przez kolekcjonerów.
Klasyczne Porsche z Japonii
Myśląc o sprowadzeniu Porsche z Japonii, jako pierwsze przychodzi na myśl oczywiście kultowe 911. Porsche 928 i Porsche 968 należą tu do rzadkości. To właśnie te auta zdominowały ofertę używanych Porsche w kraju kwitnącej wiśni. Ofert prawdziwie zabytkowych 911 jest niewiele, ale w rocznikach po 1990 r. jest w czym wybierać. Przeglądając domy aukcyjne, łatwo trafić na Porsche 993, a więc ostatnią generację z silnikami chłodzonymi powietrzem.
Równie popularne jest Porsche 996, które było pierwszym z silnikami chłodzonymi cieczą. Nie była to jedyna rewolucja, ponieważ po raz pierwszy od 34 lat znacząco zmienił się wygląd 911. Przód auta został wypłaszczony, a reflektory zyskały nowy kształt i przypominały te z modelu Boxster.
Kolejną rewolucją jest Porsche 991, produkowane w latach 2011-2019. Do jego budowy użyto nowej płyty podłogowej, o 100 mm dłuższej niż poprzednia. Do budowy karoserii użyto aluminium i stali, a 991 jest lżejsze od poprzedniej generacji o 45 kg i sztywniejsze. Lusterka umieszczono bezpośrednio w drzwiach, a zawieszenie zostało obniżone, co ma pozytywny wpływ na aerodynamikę auta. Wysuwany tylny spojler może być blokowany w kilku pozycjach. We wnętrzu użyto wielu elementów z modelu Panamera.
Dlaczego warto kupić klasyka w Japonii?
Import auta z Japonii ma wiele zalet. Należą do nich:
- niski przebieg;
- bardzo dobry stan techniczny;
- udokumentowana i łatwa do zweryfikowania historia;
- bogate wersje wyposażenia i najmocniejsze silniki.
Jak sprowadzić klasyczne auto z Japonii?
Jeżeli interesują cię klasyczne auta z Japonii, Sakura Motors jest firmą, której możesz powierzyć swoje motoryzacyjne marzenia. Sprowadzamy używane samochody z kraju kwitnącej wiśni i chętnie doradzimy w wyborze odpowiedniego pojazdu.
Zakres naszych usług obejmuje:
- wyszukanie pojazdu;
- udział w licytacji;
- import samochodu do wybranego portu w Europie i dostarczenie pod wskazany adres;
- pośrednictwo przy czynnościach związanych z cłem, akcyzą oraz podatkiem VAT;
- pomoc w przygotowaniu samochodu do rejestracji i przystosowaniu go do spełniania wymagań polskich przepisów.
Zakup auta z Sakura Motors to pewność co do jego stanu oraz legalności pochodzenia. Niezależnie od tego, czy chcesz jeździć swoim klasykiem, czy kupujesz go jako lokatę kapitału, z nami bezpiecznie zainwestujesz swoje pieniądze. Oferujemy również ubezpieczenie pojazdu od momentu załadunku w porscie w Japonii, aż do momentu wyładunku w Europie. Na bieżąco będziemy cię informować o wszystkich postępach. Zachęcamy też naszych klientów do udziału w licytacjach, ponieważ zawsze można zmienić zdanie odnośnie poszukiwanego pojazdu lub zwiększyć budżet, by zdobyć wymarzone auto.