Odwiedź nas na
Facebook icon
BMW M3 z Japonii

BMW M3 z Japonii

BMW M3 to jeden z najbardziej ikonicznych i pożądanych modeli niemieckiej marki. Jego początki sięgają 1986 r., kiedy po raz pierwszy przedstawiono auto jako tzw. homologation special, a więc samochód wypuszczony do sprzedaży na potrzeby spełnienia wymagań homologacji. Z czasem BMW M3 stawało się większe, mocniejsze i bardziej przyjazne w codziennym użytkowaniu. W ofercie Sakura Motors znajdziesz modele BMW M3 ze wszystkich generacji. Dowiedz się, jaka jest ich specyfikacja, żeby dokonać właściwego wyboru.

BMW M3 E30 (1986-1991)

Pierwsza generacja BMW M3 powstała na bazie modelu E30 coupe. Miała sztywniejsze zawieszenie, poszerzone tylne nadkola i duży, regulowany spojler na klapie bagażnika, co sprawia, że nie da się jej pomylić z żadnym innym samochodem. Dzisiaj auto jest bardzo pożądane przez kolekcjonerów i miłośników motoryzacji. Już od początku swojego istnienia M3 było oferowane w Japonii. 

Na liście wyposażenia dodatkowego były m.in. sportowe fotele Recaro, klimatyzacja, elektryczne szyby, lepszy system audio, a nawet skórzana tapicerka. W M3 Evolution I i II są większe wloty powietrza, lżejsze felgi, dodatkowe spojlery. W Sport Evolution są lżejsze szyby i spojler z regulacją kąta nachylenia.

BMW M3 - dane techniczne

W pierwszej generacji BMW M3 silnik ma pojemność 2.5 i 4 cylindry w rzędzie. Maksymalna moc wynosi od 195 do 238 KM, w zależności od wersji. Jedną z najbardziej znanych i cenionych jest Evolution BMW M3. Ile ma koni? Moc została zwiększona do 220 KM. Najmocniejszy jest wariant Sport Evolution z silnikiem o mocy 238 KM.

BMW M3 – wymiary

Długość – 4340 mm

Szerokość – 1680 mm

Wysokość – 1370 mm

Masa – ok. 1200 kg, w zależności od wersji

BMW M3 E36 (1992-1999)

Po sukcesie pierwszej generacji przyszedł czas na kolejną, która miała łączyć komfort i sportowego ducha M3. Oprócz oczywistych różnic w konstrukcji i wyglądzie, które wynikały z faktu, że była to zupełnie nowa generacja BMW serii 3, po raz pierwszy pod maskę M3 trafił 6-cylindrowy silnik, który ma zmienne fazy rozrządu (VANOS). Po raz pierwszy wprowadzono też system dynamicznej kontroli stabilności (DSC). Opcjonalnie można było zamówić wersję z 6-biegową skrzynią manualną. Na liście wyposażenia dodatkowego były też elektrycznie regulowane fotele i klimatyzacja automatyczna.

Samochód był dostępny w dwóch wersjach specjalnych. BMW M3 GT miało silnik o mocy podniesionej do 295 KM. Dla klientów z USA powstała też wersja Lightweight, gdzie dla obniżenia masy zastosowano lżejsze materiały i zrezygnowano z klimatyzacji oraz niektórych elementów wnętrza.

BMW M3 – dane techniczne

Pod maską BMW M3 E36 pracowały silniki 3.0 i 3.2 z 6 cylindrami ułożonymi w rzędzie. Moc wynosiła od 286 do 321 KM. Samochody sprzedawane w Japonii miały moc ograniczoną do 280 KM. 

BMW M3 – wymiary

Długość – 4430 mm

Szerokość – 1710 mm

Wysokość – 1370 mm

Masa – od 1450 do 1500 kg w zależności od wersji

BMW M3 E46 (2000-2006)

W kolejnej generacji BMW M3 znów balansowano pomiędzy sportem i komfortem. Pod maskę trafił nowy silnik o oznaczeniu S54 i pozostawiono układ 6 cylindrów w rzędzie. Zastosowano m.in. zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami oraz skrzynię SMG. Na liście wyposażenia dodatkowego były m.in. nawigacja GPS oraz dach panoramiczny.

Klienci mogli też zamówić dodatkowy pakiet Competition, który zawierał lepsze hamulce, felgi o średnicy 19" i tryb M Track Mode. Nie zabrakło wersji specjalnych. W 2003 r. pojawiło się BMW M3 CSL z silnikiem o mocy 360 KM, dachem z włókna węglowego i zredukowaną masą. Auto zostało pozbawione klimatyzacji i systemu audio.

BMW M3 – dane techniczne

Silnik 3.2 S54 ma 6 cylindrów w rzędzie i moc od 342 do 360 KM w zależności od wersji. Niektóre źródła podają, że egzemplarze przeznaczone na rynek japoński miały moc ograniczoną do 280 KM. Jednak oferty z licytacji zdają się tego nie potwierdzać.

BMW M3 – wymiary

Długość – 4492 mm

Szerokość – 1780 mm

Wysokość – 1386 mm

Masa – od 1380 do 1730 kg w zależności od wersji i wariantu nadwozia (coupe lub kabriolet)

BMW M3 E92/E93/E90 (2007-2013)

Przedstawiona w 2007 r. kolejna generacja BMW M3 była pierwszą z silnikiem V8 pod maską i pierwszą dostępną również jako sedan (E90). Silnik można było sparować z opcjonalną z 7-biegową skrzynią M-DCT. Standardowo auto oferowano z 6-biegową skrzynią manualną. W układzie jezdnym zastosowano elektronicznie regulowane amortyzatory (EDC). Po raz pierwszy pojawił się też system iDrive z ekranem LCD.

W 2009 r. zaprezentowano specjalną i limitowaną wersję M3 GTS, która trafiła na rynek w liczbie zaledwie 99 egzemplarzy. Pojemność silnika zwiększono do 4.4 l, a jego moc wzrosła do 450 KM. We wnętrzu zamontowano klatkę bezpieczeństwa i usunięto zbędne elementy zwiększające jego masę. W 2011 r. pokazano kolejną limitowaną edycję – M3 CRT. Tym razem model M3 w nadwoziu sedan odchudzono o 45 kg. Do sprzedaży trafiło tylko 67 sztuk.

BMW M3 – dane techniczne

W podstawowej wersji pod maskę trafił silnik 4.0 V8 S65 o mocy 420 KM. W wersji GTS pojemność zwiększono do 4.4 l, a moc wynosiła 450 KM. Tym razem nie było żadnych restrykcji na rynek japoński.

BMW M3 – wymiary

Długość – 4580-4615 mm (w zależności od wersji nadwozia)

Szerokość – 1804-1817 mm

Wysokość – 1418 mm

Masa – od 1665 do 1680 kg

BMW M3 F80 (2014-2018)

BMW M3 typoszeregu F80 to pierwsze, które trafiło na rynek tylko w wersji sedan. Wersja coupe serii 3 stała się osobną serią 4. Dodatkowo producent wrócił do silnika R6, ale jest on doładowany przez dwie turbosprężarki. Auto ma m.in. adaptacyjne zawieszenie M i tryb M Dynamic Mode, a także aktywny dyferencjał M.

Samochód oferowano też z pakietem Competition, który zwiększał moc do 450 KM, ma 6-biegową skrzynię manualną lub 7-biegową M-DCT, zawieszenie obniżone o 10 mm, tryby jazdy Comfort, Sport i Sport+, aktywny dyferencjał oraz specjalny pakiet stylistyczny. W 2018 r. pojawiła się specjalna wersja BMW M3 CS z silnikiem o mocy 460 KM, w której zastosowano lekkie materiały. Jest to edycja limitowana do 1200 sztuk.

BMW M3 – dane techniczne

W BMW M3 F80 pod maskę trafił silnik 3.0 R6 Twin-Turbo o oznaczeniu S55. Jego moc wynosi od 431 do 450 KM w zależności od wersji i wyposażenia dodatkowego. Moc 450 KM jest dostępna przy zakupie pakietu Competition.

BMW M3 – wymiary

Długość – 4794 mm

Szerokość – 1903 mm

Wysokość – 1437 mm

Masa – 1560 kg ze skrzynią manualną i 1585 kg ze skrzynią M-DCT

BMW M3 G80 (2021 - obecnie)

Najnowsza generacja BMW M3 ma bardziej wyrazisty i agresywny design. To także pierwsza, w której wprowadzono opcję napędu xDrive. Na pokładzie znalazło się wiele ciekawych technologii, w tym M Drift Analyzer – system, który analizuje i ocenia jazdę w kontrolowanym poślizgu, podaje kąt, długość i ocenia stopień kontroli. Tryb jazdy M pozwala na indywidualne ustawienia komponentów silnika i układu kierowniczego oraz zawieszenia.

Samochód jest też dostępny z pakietem Competition o mocy podniesionej do 510 KM oraz Competition xDrive, gdzie można aktywować tryb jazdy wyłącznie z napędem na tylną oś. W 2023 r. do sprzedaży trafiło BMW M3 CS z silnikiem o mocy 550 KM, wyposażone w elementy nadwozia z włókna węglowego i specjalny pakiet aerodynamiczny.

BMW M3 – dane techniczne

Silnik 3.0 R6 Twin-Turbo S58 generuje maksymalną moc od 480 do 510 KM. Do wyboru są dwie skrzynie biegów – 6-biegowa manualna i 8-biegowa automatyczna M-Steptronic. Ta druga jest w standardzie tylko w wersji xDrive. Biegi można zmieniać ręcznie dzięki łopatkom umieszczonym przy kierownicy.

BMW M3 – wymiary

Długość – 4794 mm

Szerokość – 2068 mm

Wysokość – 1435 mm

Masa – od 1705 do 1780 kg

BMW M3 z Japonii – czy warto?

Jeżeli zależy ci na wyjątkowym samochodzie, BMW z Japonii to idealny pomysł. Na aukcjach znajdziesz M3 z każdej generacji, w doskonałym stanie, z niskim przebiegiem i kupisz je bez ryzyka, że brało udział w poważnym zdarzeniu drogowym. Dzięki temu samochód będzie nie tylko spełnieniem twoich marzeń, ale również doskonałą lokatą kapitału w przypadku starszych generacji.

BMW M3 z Japonii – tylko z Sakura Motors!

Jeżeli szukasz auta z Japonii, Sakura Motors to najlepszy adres. Jesteśmy sprawdzonym, zarejestrowanym pośrednikiem. Stawiamy na transparentność i bezpieczeństwo, dlatego na naszej stronie internetowej znajdziesz m.in. wzór umowy, z którym możesz zapoznać się jeszcze przed kontaktem z nami. 

Wystarczy zadzwonić lub napisać, określić budżet i oczekiwania, a my pomożemy w znalezieniu i zakupie twojego wymarzonego auta. Już na pierwszym spotkaniu poznasz przybliżony koszt sprowadzenia auta z Japonii.

Oferta Sakura Motors obejmuje:

– znalezienie samochodu i udział w licytacji;

– transport auta do portu, fracht i transport pod wskazany adres w Polsce;

– pomoc w formalnościach i opłatach celnych oraz skarbowych;

– pomoc w przygotowaniu do rejestracji w Polsce i konwersji auta.

Nie czekaj, skontaktuj się z nami już teraz i porozmawiajmy o twoich motoryzacyjnych marzeniach, które możemy spełnić!