Odwiedź nas na
Facebook icon
Czemu Japonia to mekka tunerów? Jakie modele samochodów najchętniej modyfikują japońscy fani motoryzacji?

Czemu Japonia to mekka tunerów? Jakie modele samochodów najchętniej modyfikują japońscy fani motoryzacji?

Opublikowano:
27/8/2025

Japończycy kojarzą nam się raczej z osobami, które są skromne i stonowane, ale pod tą maską często kryją się kreatywne umysły, które lubią robić szalone rzeczy i przesuwać granice inżynierii. Właśnie dlatego mają bogate doświadczenie w projektowaniu, produkcji i przerabianiu samochodów. Z Japonii pochodzą nie tylko kultowe modele samochodów sportowych, ale także najbardziej znane firmy tuningowe, w tym również tuner Porsche - RWB.

Najpopularniejsze nurty tuningu z Japonii

Zanim przejdziemy do opisów konkretnych samochodów i firm, które zajmują się tuningiem aut, warto poznać najpopularniejsze nurty japońskiej sceny tuningowej.

  • Bosozoku - ta szkoła stawia na tuning wizualny samochodu, chociaż nie wszyscy mogą uznawać ekscentryczne przeróbki za gustowne. Przesadnie wydłużone zderzaki, gigantyczne spojlery, jaskrawy lakier i duże, głośne wydechy to główne cechy Bosozoku. Dotyczy on nie tylko samochodów, ale również motocykli. Bosozoku to prawdziwi buntownicy szos!
  • Shakotan - jak nisko to za nisko? Miłośnicy stylu Shakotan z pewnością nie zadają sobie tego pytania. Tu chodzi o to, by maksymalnie obniżyć pojazd stosując sprężyny obniżające, zawieszenie typu air ride, zawieszenia gwintowane itp. Charakterystyczne dla tego stylu są też niewielkie felgi z szerokim rantem. Można powiedzieć, że to japoński odpowiednik German Style, który jest popularny również w Polsce.
  • VIP style - to styl, który powstał jeszcze w latach 80. ubiegłego stulecia, a pikanterii dodaje mu to, że jest łączony z jakuzą. Od strony stylistycznej jego założenia są podobne do Shakotan - chodzi o maksymalne obniżenie samochodu i wsadzenie felg, które przykuwają wzrok, ale przy tym mają dużą średnicę. Przerabia się wyłącznie luksusowe japońskie sedany. Styl ten został ciepło przyjęty w Stanach Zjednoczonych, gdzie jest bardzo popularny.
  • Kaido racer tuning - to styl, który polega na upodobnieniu cywilnych samochodów do aut wyścigowych. Szczyt jego popularności przypada na lata 70. i 80. ubiegłego stulecia. Oprócz pakietu ospojlerowania właściciele malują swoje auta w barwy wyścigowe, zwiększają moc silnika, poprawiają właściwości jezdne itp.
  • Drift i Time Attack - to dwie najpopularniejsze aktywności w japońskich sportach motorowych. Tu samochody przerabia się po to, by osiągać jak najlepsze wyniki podczas treningów i zawodów. Japonia jest silnie kojarzona z driftem, bo to właśnie stamtąd wywodzi się ten sport i ma mocną ligę Time Attack.

Ikony tuningu - najważniejsze modele samochodów z Japonii

Ciężko wymienić wszystkie auta z Japonii, które cieszą się popularnością wśród tunerów, ale z pewnością możemy wskazać kilka kultowych modeli, a niektóre z nich przeniknęły nawet do popkultury za sprawą swoich występów w filmach uwielbianych nawet przez osoby niezainteresowane motoryzacją. W Sakura Motors możemy dla Ciebie sprowadzić takie auta.

Nissan Skyline

Niezależnie od generacji, Nissan Skyline to zdecydowanie najbardziej kultowy model tej japońskiej marki, choć ma w swoim portfolio jeszcze całkiem udane i pożądane są 200SX, 300ZX, 350Z i 370Z. Marzeniem wielu jest oczywiście Nissan Skyline GTR, najlepiej typoszeregu R34, chociaż R35 również jest wysoko ceniony. Choć to popularna baza do tuningu osiągów, to paradoksalnie najwyżej wyceniane są wersje zachowane w oryginale. Jeżeli interesuje Cię mocniejsza i lżejsza odmiana, warto wydać więcej i kupić jedną z wersji specjalnych.

Toyota Supra

Kolejne popularne auto to Toyota Supra, zwłaszcza IV generacja tego modelu z kultowym silnikiem 2JZ-GTE, który pozwala na podniesienie mocy nawet do 500 lub 600 koni mechanicznych bez konieczności wymiany jego podzespołów na kute. Samochód zyskał światową sławę, kiedy pojawił się w filmie „Szybcy i wściekli”. Warto wiedzieć, że auto było dostępne w Europie, z kierownicą po lewej stronie, ale tylko przez krótki okres czasu. To bardzo poszukiwany model wśród kolekcjonerów, a za auta w oryginalnym stanie trzeba zapłacić krocie.

Honda NSX

Honda NSX została stworzona, by być konkurencją dla Ferrari i innych europejskich producentów supersamochodów. W pracach brał udział m.in. nieodżałowany Ayrton Senna. Była oferowana również jako Acura NSX, kiedy sprzedawano ją na rynku amerykańskim. Samochód jest napędzany wolnossącym silnikiem V6, który początkowo miał pojemność 3.0 l, a później pojawiła się wersja 3.2 l. Jeśli chodzi o tuning, to właściciele aut najczęściej montują turbosprężarki lub kompresory w celu podniesienia mocy. Warto też wspomnieć o ultra lekkiej konstrukcji. Samochód początkowo ważył zaledwie 1370 kg, a wersja NSX-R waży jedynie 1240 kg.

Mazda RX-7

Mazda RX-7 to kolejny ciekawy model z Japonii. Wyróżnia go fakt, że jest napędzany silnikiem Wankla. To jednostka, która ma trójkątny, obrotowy tłok. Dzięki temu producent uzyskał wysoką moc z niewielkiej pojemności. Największą popularnością cieszy się trzecia, ostatnia generacja modelu, która ma oznaczenie FD3S. Pod maskę trafił silnik 1.3 o mocy od 240 do 280 KM, w zależności od wersji. Motor ten nie jest mistrzem trwałości i na dodatek nie ma zbyt wielu serwisów, które podejmują się ewentualnych napraw. Jednak pomimo tego RX-7 cieszy się dużą popularnością i jest ceniona przez tunerów oraz kolekcjonerów.

Legendarne japońskie firmy tuningowe

Japonia słynie nie tylko z kultowych samochodów sportowych. Zamiłowanie do tuningu sprawiło, że jest tu sporo firm tuningowych, których oferta obejmuje części mechaniczne i zestawy do zmiany wyglądu auta.

  • HKS - firma powstała w 1973 r. i specjalizuje się w produkcji układów wydechowych, turbosprężarek oraz komputerów sterujących silnikami. W ofercie ma też wzmocnione komponenty silników i kompletne zawieszenia sportowe. Jej produkty są znane i cenione na całym świecie.
  • VeilSide - w ślad za poprawą osiągów często idzie również zmiana wyglądu auta i tu do gry wchodzi VeilSide. To firma znana z produkcji spojlerów, zderzaków, progów i innych elementów pozwalających w sposób ekstremalny zmienić wygląd samochodu. Po jej produkty najczęściej sięgają właściciele Nissanów Skyline, Toyoty Supry i Mazdy RX-7.
  • Spoon Sports - to firma specjalizująca się w tuningu samochodów marki Honda. Opracowuje i testuje swoje rozwiązania na torach wyścigowych, a następnie oferuje je klientom, którzy chcą poprawić osiągi swoich samochodów. Od samego początku stawia na połączenie wysokich osiągów z doskonałymi właściwościami jezdnymi.
  • RWB - to warsztat specjalizujący się w samochodach marki Porsche. Samochody Porsche RWB powstają na specjalne zamówienie i tylko w wersji one of, co oznacza, że są niepowtarzalne. RWB to skrót od Rauch-Welt Begriff. Pomimo niemiecko brzmiącej nazwy, założycielem firmy jest Akira Nakai. Każde auto jest budowane ręcznie i Nakai osobiście bierze udział w procesie tworzenia.
  • RE Amemiya - firma powstała w 1974 r. i od samego początku specjalizuje się w samochodach marki Mazda, które są napędzane silnikiem Wankla.
  • Liberty Walk - to kolejna firma, która zajmuje się ekstremalnymi zmianami stylistycznymi. Jej wizytówką są szerokie bodykity i agresywne pakiety zderzaków, progów i spojlerów. Nie ogranicza się tylko do marek japońskich. Oferta obejmuje nawet produkty dla aut Lamborghini i Ferrari. W swoich projektach często stosuje włókno węglowe.
  • Top Secret - założycielem firmy jest Smokey Nagata. Zajmuje się ekstremalnymi przeróbkami wizualnymi i mechanicznymi samochodów. Najbardziej znany projekt Nagaty to złota Toyota Supra, która ma pod maską silnik V12 o mocy 1000 KM. Nagata rozpędził ją na brytyjskiej autostradzie do prędkości ponad 320 km/h. Był też jednym z pierwszych, którzy zaczęli przeprowadzać modyfikacje silników w modelu Nissan Skyline GTR. Początkowo pracował z firmą Trust, a w 1991 r. założył własną działalność.
  • GReddy - to marka należąca do spółki Trust, która specjalizuje się w dedykowanych zestawach do montażu turbosprężarek oraz tuningowych układach wydechowych. Oferuje także chiptuning i układy chłodzenia o zwiększonej wydajności. Produkuje części dla samochodów japońskich i amerykańskich. Ma swoje oddziały w Stanach Zjednoczonych i Australii.
  • Wald International - to firma specjalizująca się w tuningu luksusowych limuzyn i sportowych samochodów segmentu premium. Specjalizuje się w markach Lexus, Jaguar, Mercedes i Maserati. Firma ma swoje oddziały również w Europie, co znacząco ułatwia zakup części.
  • Artisan Spirits - to kolejny tuner, który zajmuje się modyfikacjami luksusowych samochodów. Jak przystało na japońską firmę, specjalizuje się w autach marki Lexus.

Jak sprowadzić kultowe japońskie samochody do Polski?

Jeżeli chcesz mieć w swoim garażu samochód JDM, Sakura Motors może Ci w tym pomóc. Jesteśmy profesjonalnym pośrednikiem, który współpracuje z japońskimi brokerami. Dzięki temu mamy dostęp do najlepszych ofert z największych domów aukcyjnych. Zajmujemy się całym procesem sprowadzenia samochodu - od wyszukania oferty i udziału w licytacji, poprzez transport, formalności i pomoc w przygotowaniu do rejestracji. Możemy również pomóc w imporcie części od najlepszych japońskich tunerów.

Japońskie samochody sportowe - tylko z Sakura Motors

Na japońskich aukcjach mogą kupować tylko zarejestrowani pośrednicy. W Sakura Motors współpracujemy z najlepszymi firmami z kraju kwitnącej wiśni. Dlatego z nami sprowadzenie samochodu z Japonii jest pewne i bezpieczne.

Zakres usług obejmuje:

  • wyszukanie samochodu, weryfikację oferty i udział w licytacji;
  • transport do portu w Japonii, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem, transport auta do Polski;
  • pomoc w formalnościach i opłatach celnych oraz skarbowych;
  • pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce.

Nie czekaj, zadzwoń i umów się na spotkanie. Dzięki nam spełnisz swoje motoryzacyjne marzenia!

Może Cię zainteresować

Wszystkie artykuły

Jak możemy
Ci pomóc?

Wypełnij formularz kontaktowy a nasz doradca skontaktuje się z Tobą.

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana.
Ups! Coś poszło nie tak podczas przesyłania formularza. Spróbuj ponownie.