Odwiedź nas na
Facebook icon
Mercedes S500 z Japonii

Mercedes S500 z Japonii

Klasa S to flagowa seria limuzyn marki Mercedes-Benz. Wyróżnia ją bogate i nowoczesne wyposażenie oraz technologie, które dopiero spłyną do pozostałych serii. Mercedes S500 to jedna z najczęściej wybieranych opcji przez klientów niemieckiej marki. Auto od zawsze oferuje mocny silnik i bogate wyposażenie. Z reguły występuje w wersji o standardowym rozstawie osi oraz long. Jeżeli marzysz o takim aucie z Japonii, to dowiedz się więcej o modelu Mercedes S500. Ile ma koni? Jak jest wyposażony? Które generacje są najchętniej sprowadzane przez klientów?

Mercedes S500 W140 (1991-1998)

Choć klasa S typoszeregu W140 debiutowała na początku lat 90., to jest bardzo pożądana przez kolekcjonerów, a ceny egzemplarzy zachowanych w idealnym stanie cały czas rosną. W 1994 r. auto przeszło lifting. Pojawiły się przeźroczyste klosze kierunkowskazów, nowe reflektory, przeprojektowane zderzaki i nowe wzory felg. W Mercedes S500 wnętrze po liftingu zyskało nową kierownicę i ulepszone przyciski. W 1996 r. dodano boczne poduszki powietrzne w tylnych drzwiach, ulepszony system audio Bose oraz nowe kolory nadwozia.

Mercedes S500 - dane techniczne

W Japonii auto sprzedawano z silnikiem 5.0 V8 o mocy 326 KM do 1993 r. i 320 KM od 1994 r. Zmniejszenie mocy wynikało z modyfikacji katalizatora. W tym modelu Mercedes S500 silnik sparowano ze skrzynią biegów 4 G-Tronic.

Mercedes S500 - wyposażenie

Do wyboru były dwie wersje modelu:

  • S500 SWB - klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, Command 5" z nawigacją, skórzane fotele z elektryczną regulacją i pamięcią, zawieszenie ADS (samopoziomujące, hydrauliczne), domykanie drzwi i bagażnika, podgrzewane przednie fotele, prowadnice parkingowe, od 1995 r. Parktronic;
  • S500 LWB - wyposażenie jak w S500 SWB, dodatkowo rozstaw osi wydłużony o 130 mm, fotele tylne z regulacją elektryczną, rolety tylne, drewniane wstawki.

Mercedes S500 - wymiary

  • Wersja krótka (SWB):
    • Długość: 5113 mm
    • Szerokość: 1886 mm (2120 mm z lusterkami)
    • Wysokość: 1486 mm
    • Rozstaw osi: 3040 mm
  • Wersja długa (LWB):
    • Długość: 5243 mm
    • Szerokość: 1886 mm (2120 mm z lusterkami)
    • Wysokość: 1486 mm
    • Rozstaw osi: 3170 mm

Mercedes S500 W220 (1998-2005)

Kolejna generacja klasy S zadebiutowała w 1998 r. i wprowadziła m.in. aktywny tempomat Distronic oraz pneumatyczne zawieszenie Airmatic z regulacją wysokości w zakresie 20 mm. Opcjonalnie można było zamówić zawieszenie ABC, które zapobiegało przechyłom nadwozia. Na rok modelowy 2003 auto przeszło lifting. Obejmował grill, reflektory, przedni zderzak i tylne lampy. We wnętrzu pojawiła się nowa kierownica. Do oferty dołączył napęd 4MATIC. Wprowadzono system Pre-Safe, który zawierał napinacze pasów. Zmieniono też skrzynię biegów.

Mercedes S500 - dane techniczne

W samochodzie montowano silnik 5.0 V8 o mocy 306 KM. Początkowo dostępny ze skrzynią biegów 5 G-Tronic, a w 2003 r. otrzymał skrzynię 7 G-Tronic. Po liftingu można było opcjonalnie zamówić wersję z napędem na cztery koła - 4MATIC.

Mercedes S500 - wyposażenie

Auto oferowano w dwóch wersjach - krótkiej i long:

  • S500 SWB - klimatyzacja automatyczna czterostrefowa, Command z ekranem 6,5" i nawigacją, skórzane fotele z regulacją elektryczną i pamięcią, zawieszenie Airmatic, adaptacyjny tempomat Distronic, czujniki parkowania Parktronic, podgrzewane i wentylowane przednie fotele;
  • S500 L (LWB) - wyposażenie jak w S500 SWB i dodatkowo rozstaw osi zwiększony o 120 mm, tylne rolety elektryczne, regulowane elektrycznie tylne fotele.

Mercedes S500 - wymiary

  • Wersja krótka (SWB):
    • Długość: 5038 mm
    • Szerokość: 1855 mm (2100 mm z lusterkami)
    • Wysokość: 1444 mm
    • Rozstaw osi: 2965 mm
  • Wersja długa (LWB):
    • Długość: 5158 mm
    • Szerokość: 1855 mm (2100 mm z lusterkami)
    • Wysokość: 1444 mm
    • Rozstaw osi: 3085 mm

Mercedes S500 W221 (2005-2013)

Klasa S typoszeregu W221 zadebiutowała w 2005 r. Wygląd był inspirowany samochodem Maybach, który wtedy stanowił szczytowy pokaz możliwości Mercedesa. Ponownie zastosowano zawieszenie Airmatic, ale zakres regulacji zwiększono do 25 mm. W modelu z dłuższym rozstawem osi opcjonalnie można było zamówić zawieszenie ABC (Active Body Control). Co ciekawe, samochód miał oznaczenie S550. 

Na rok modelowy 2010 auto przeszło lifting. Zmieniono grill, reflektory, tylne lampy, zderzaki, ekran Command powiększono do 8" oraz detale konsoli centralnej. Ulepszono aktywny tempomat, system Pre-Safe wzbogacono o automatyczne hamowanie w razie ryzyka kolizji, dodano system monitorowania zmęczenia kierowcy, opcjonalnie oferowano asystentów monitorowania martwego pola i utrzymania pasa ruchu.

Mercedes S500 - dane techniczne

Samochód oferowano z silnikiem 5.5 V8 o mocy 382 KM. Sparowano go ze skrzynią biegów 7 G-Tronic.

Mercedes S500 - wyposażenie

W Japonii auto oferowano jako S550 i było dostępne w wersji ze standardowym oraz długim rozstawem osi:

  • S550 (SWB) - klimatyzacja automatyczna czterostrefowa, system Command z nawigacją, fotele skórzane z elektryczną regulacją, pamięcią, podgrzewaniem i wentylacją, tempomat Distronic, zawieszenie Airmatic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, elektryczna klapa bagażnika, opcjonalnie system bezkluczykowy;
  • S550 L (LWB) - dodatkowo rozstaw osi zwiększony o 130 mm, fotele tylne z regulacją elektryczną, masażem i wentylacją, tylne rolety elektryczne.

Mercedes S500 - wymiary

  • Wersja krótka (SWB):
    • Długość: 5069 mm
    • Szerokość: 1871 mm (2120 mm z lusterkami)
    • Wysokość: 1485 mm
    • Rozstaw osi: 3035 mm
  • Wersja długa (LWB):
    • Długość: 5206 mm
    • Szerokość: 1871 mm (2120 mm z lusterkami)
    • Wysokość: 1485 mm
    • Rozstaw osi: 3165 mm

Mercedes S500 z Japonii - czy warto?

Mercedesy z Japonii zawsze będą dobrym zakupem i cieszą się ogromną popularnością, ponieważ z reguły auta oferowane na aukcjach są w doskonałym stanie technicznym i mają niski przebieg. Dodatkowo kierowcy z kraju kwitnącej wiśni mogli liczyć na nieco bogatsze wyposażenie standardowe niż w Polsce, co jest plusem przy zakupie z rynku wtórnego.

Mercedes S500 z Japonii - tylko z Sakura Motors!

Auta z Japonii najczęściej są kupowane na aukcjach, a domy aukcyjne współpracują tylko z licencjonowanymi pośrednikami. Firma Sakura Motors od lat zajmuje się importem samochodów z Japonii i ma w tej kwestii bogate doświadczenie oraz setki zadowolonych klientów. Zadzwoń, umów się na spotkanie i już na wstępie poznasz przybliżony koszt sprowadzenia auta z Japonii.

Oferta Sakura Motors obejmuje:

  • znalezienie pojazdu, weryfikację oferty i udział w licytacji;
  • transport auta do portu w Japonii, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem i transport z portu w Europie pod wskazany adres w Polsce;
  • pomoc w formalnościach oraz opłatach celnych i skarbowych;
  • pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce i spełniania wymagań przewidzianych przez polskie przepisy ruchu drogowego.

Nie czekaj! Zadzwoń, umów się na spotkanie z naszymi ekspertami i porozmawiajmy o tym, jak możemy spełnić Twoje motoryzacyjne marzenia.