Odwiedź nas na
Facebook icon
Mercedes E55 AMG z Japonii

Mercedes E55 AMG z Japonii

Mercedes-Benz E55 AMG to szybka i luksusowa limuzyna, która była odpowiedzią na BMW M5 i Audi RS6. Model o oznaczeniu E55 rozpoczął swoją karierę w 1997 r. jako trzeci z kolei samochód klasy E sygnowany logo AMG. Występował zarówno w generacji W210, jak i W211. W momencie powstania Mercedes już jedną nogą był właścicielem AMG, ponieważ 2 lata później przejął kontrolę nad słynnym tunerem. Obecnie samochody Mercedes E55 AMG typoszeregu W210 i W211, w dobrym stanie zachowania są wysoko cenione przez kolekcjonerów. Poznaj bliżej samochód Mercedes E55 AMG - ile ma koni, jakie jest jego wyposażenie.

Mercedes E55 AMG W210 (1998-2002)

Produkcja modelu E55 AMG ruszyła w 1998 r. i był on następcą E50, który nie spełnił pokładanych w nim oczekiwań pod kątem wyników sprzedaży. Występował w nadwoziu sedan i kombi o oznaczeniu T. To drugie jest niezwykle rzadkie, ponieważ wyprodukowano tylko 1723 egzemplarze.

Domyślnie miał napęd na tylną oś, a opcjonalnie producent oferował napęd 4Matic, jednak informacje w sieci wskazują na to, że sprzedano tylko 15 egzemplarzy z napędem na obie osie. Zawieszenie w E55 AMG zostało obniżone o 15 mm względem oryginału, było też utwardzone dla zapewnienia lepszej stabilności w zakrętach. Hamulce AMG pozwalały na wyhamowanie z prędkości 100 km/h na dystansie zaledwie 36 metrów.

W 1999 r. samochód przeszedł lifting. Po zmianach w modelu Mercedes E55 AMG wnętrze zyskało nową kierownicę wielofunkcyjną, ulepszoną konsolę centralną, wstawki z drewna i aluminium oraz prędkościomierz wyskalowany do 300 km/h. Z zewnątrz zmieniono reflektory, zderzaki, grill, tylne lampy i felgi. Ulepszono systemy Parktronic i Command.

Mercedes E55 AMG - dane techniczne

W Mercedes E55 AMG silnik to jednostka 5.4 V8 o mocy 345 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 530 Nm. Skrzynia biegów to automat 5 G-Tronic. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 s. Prędkość była elektronicznie ograniczona do 250 km/h, ale są informacje, że na indywidualne zamówienie fabryka odblokowywała auto do 300 km/h.

Mercedes E55 AMG - wyposażenie

Samochód miał nastepujące elementy wyposażenia:

  • klimatyzacja automatyczna dwustrefowa;
  • system Command z ekranem 5" i japońską nawigacją;
  • podgrzewane fotele sportowe AMG z elektryczną regulacją i pamięcią;
  • reflektory ksenonowe (standard po liftingu);
  • system audio Bose;
  • kierownica sportowa AMG;
  • czujniki parkowania Parktronic;
  • elektryczne, składane lusterka boczne;
  • systemy ESP i BAS;
  • elektryczna klapa bagażnika (kombi);
  • wzmocniona tylna oś (kombi);
  • aluminiowe relingi dachowe.

Mercedes E55 AMG - wymiary

Sedan:

  • Długość: 4795 mm
  • Szerokość: 1799 mm (1990 mm z lusterkami)
  • Wysokość: 1411 mm
  • Rozstaw osi: 2833 mm
  • Pojemność bagażnika: 500 litrów (VDA)

Kombi:

  • Długość: 4816 mm
  • Szerokość: 1799 mm (1990 mm z lusterkami)
  • Wysokość: 1477 mm
  • Rozstaw osi: 2833 mm
  • Pojemność bagażnika: 600 l (rozłożone siedzenia) / 1975 l (złożone siedzenia)

Mercedes E55 AMG W211 (2003-2006)

Po zaprezentowaniu klasy E typoszeregu W211 Mercedes-Benz kontynuował produkcję modelu E55 AMG. Produkcja samochodu ruszyła w 2002 r., a sprzedaż w Japonii - rok później. Ponownie oferowano dwie wersje nadwoziowe - sedan i kombi. W aucie pojawiło się m.in. zawieszenie Airmatic obniżone o 15 mm i z adaptacyjnym tłumieniem. Samochód sprzedawano tylko z napędem na tylną oś. 

Do listy systemów bezpieczeństwa dołączyły hamulce elektromechaniczne SBC (Sensotronic Brake Control). W 2004 r. dodano system Pre-Safe, ulepszony system Command z ekranem 7" i pakiet AMG Performance, który odblokowywał prędkość maksymalną do 300 km/h. Pod maskę trafił silnik doładowany kompresorem. W momencie premiery model E55 AMG był najszybszym seryjnie produkowanym sedanem na świecie. Według szacunków, w Japonii sprzedano ok. 800 samochodów, w tym ok. 200 w nadwoziu kombi.

Mercedes E55 AMG - dane techniczne

Silnik 5.4 V8 z kompresorem ma moc 476 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm. Sparowano go ze skrzynią biegów 5 G-Tronic, ponieważ wytrzymywała większe obciążenia niż skrzynia 7 G-Tronic.

Mercedes E55 AMG - wyposażenie

Wyposażenie samochodu obejmowało m.in.:

  • klimatyzacja automatyczna czterostrefowa;
  • system Command z ekranem 6,5" (7" od 2004 r.) i japońską nawigacją;
  • wentylowane i podgrzewane fotele sportowe AMG z regulacją i pamięcią;
  • system Parktronic z aktywnym asystentem parkowania;
  • reflektory bi-ksenonowe z adaptacyjnym oświetleniem;
  • zawieszenie Airmatic Dual Control z trybami Comfort, Sport i Sport+;
  • kierownica sportowa AMG z łopatkami do zmiany biegów;
  • elektryczna klapa bagażnika z funkcją bezdotykowego otwierania (kombi);
  • system poziomowania tylnego zawieszenia (kombi);
  • wzmocniona tylna oś dla zwiększenia ładowności (kombi).

Dodatkowo oferowano pakiet AMG Performance, który zdejmował ogranicznik prędkości, miał bardziej wydajny układ wydechowy AMG, większe tarcze hamulcowe (390 mm z przodu) i felgi AMG 19".

Mercedes E55 AMG - wymiary

Sedan:

  • Długość: 4850 mm
  • Szerokość: 1820 mm (2000 mm z lusterkami)
  • Wysokość: 1430 mm
  • Rozstaw osi: 2850 mm
  • Pojemność bagażnika: 530 l

Kombi:

  • Długość: 4871 mm
  • Szerokość: 1820 mm (2000 mm z lusterkami)
  • Wysokość: 1490 mm
  • Rozstaw osi: 2850 mm
  • Pojemność bagażnika: 650 l (rozłożone siedzenia) / 1950 l (złożone siedzenia)

Mercedes E55 AMG z Japonii - czy warto?

Mercedesy z Japonii cieszą się doskonałymi opiniami ze względu na swój stan zachowania i nie inaczej jest w przypadku modelu E55 AMG. Samochody często mają niższe przebiegi niż egzemplarze z rynku europejskiego. Kierownica po lewej stronie dodatkowo podnosi atrakcyjność takiego zakupu. Trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość, ponieważ na rynku japońskim sprzedano mniej egzemplarzy niż w Europie.

Mercedes E55 AMG z Japonii - tylko z Sakura Motors!

Jeżeli zastanawiasz się nad sprowadzeniem auta z Japonii, to warto skorzystać z usług sprawdzonego i zaufanego partnera. Sakura Motors to setki udanych transakcji i zadowolonych klientów. Zadbamy o cały proces sprowadzenia samochodu - od momentu licytacji, poprzez fracht, formalności i transport pod wskazany adres. Wystarczy, że określisz budżet i oczekiwania, a my już na pierwszym spotkaniu przedstawimy Ci przybliżony koszt sprowadzenia auta z Japonii.

Usługi Sakura Motors obejmują:

  • wyszukanie samochodu i udział w licytacji;
  • transport do portu w Japonii, fracht z opcjonalnym ubezpieczeniem, transport pod wskazany adres w Polsce;
  • pomoc w formalnościach i opłatach celnych oraz skarbowych;
  • pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce.

Nie czekaj, skontaktuj się z nami już teraz i porozmawiajmy o tym, jak nasi specjaliści mogą spełnić Twoje motoryzacyjne marzenia!