Mercedes S550 z Japonii
Mercedes-Benz klasy S to flagowa seria limuzyn z gwiazdą na masce. Auto od zawsze wyznaczało standardy w swojej klasie i nierzadko wprowadzało na rynek nowe technologie, które później spływały do niższych klas, a niektóre z nich podłapuje również konkurencja. Wariant S550 występował w typoszeregu W221 i był produkowany w latach 2005-2013. Była to najmocniejsza i najbogatsza wersja klasy S, która wyznaczała standardy w swoim segmencie i konkurowała m.in. z Lexusem serii LS. Samochód oferowano zarówno w wersji long, jak i ze standardowym rozstawem osi. W Sakura Motors możemy sprowadzić dla Ciebie takie auto z Japonii. Najpierw dowiedz się więcej o Mercedes S550 - ile koni ma silnik, jakie jest wyposażenie samochodu i jego wymiary.
Mercedes S550 W221 (2005-2013)
Mercedes klasy S typoszeregu W221 zadebiutował w 2005 r. Auto było opracowane na bazie dedykowanej platformy, którą wykonano ze stali o zwiększonej wytrzymałości. Niektóre elementy karoserii wykonano z aluminium, by zmniejszyć masę samochodu. W standardzie samochód miał zawieszenie pneumatyczne Airmatic z adaptacyjnym tłumieniem (ADS), a wariant S550 w wersji z long standardowo oferował zawieszenie Active Body Control, które minimalizuje przechył nadwozia. Auto występowało z napędem na tylną oś, a w 2007 r. do oferty dołączył napęd 4MATIC z rozkładem 40:60 przód:tył. Dla klientów z Europy Mercedes oferował ten samochód z oznaczeniem S500.
Mercedes W221 miał kilka ciekawych nowinek technologicznych. Wyposażono go np. w system Pre-Safe Plus, który przygotowywał wnętrze nie tylko na zderzenie z przodu, ale również z tyłu pojazdu. W tym celu auto miało zamontowane dodatkowe radary, które monitorowały sytuację za nim. Mercedes zastosował też system Night View Assist, który poprawia widoczność podczas jazdy po zmroku.
W 2009 r. auto przeszło lifting na rok modelowy 2010. W tym przypadku Mercedes S550 wnętrze zyskało większy ekran Command o przekątnej 8" z nową grafiką i mocniejszym procesorem, 4-ramienną kierownicę z łopatkami zmiany biegów, nowe przyciski, nowe opcje tapicerki. Z zewnątrz przeprojektowano grill, zastosowano reflektory bi-ksenonowe ze światłami LED do jazdy dziennej, przeprojektowano zderzak przedni oraz tylne lampy. Elektronika zyskała nowy, ulepszony aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, system automatycznego hamowania w razie braku możliwości uniknięcia kolizji, opcjonalnie wprowadzono system monitorowania martwego pola i asystenta utrzymania pasa ruchu.
Mercedes S550 - dane techniczne
Początkowo w Mercedes S550 silnik był wolnossący, a od 2011 r. wprowadzono jednostkę biturbo:
- S550 (2005-2011) - V8, pojemność 5461 cm3, moc 388 KM, moment obrotowy 530 Nm, skrzynia biegów 7G-Tronic;
- S550 BlueEFFICIENCY Long (2011-2013) - V8, pojemność 4663 cm3, dwie turbosprężarki, moc 435 KM, moment obrotowy 700 Nm, skrzynia biegów 7G-Tronic.
Mercedes S550 - wyposażenie
Samochód oferowano w dwóch wersjach nadwozia, które różniły się specyfikacją wyposażenia:
- S550 (SWB) - klimatyzacja automatyczna czterostrefowa, system multimedialny COMMAND (ekran 6,5" do 2009 r., 8" od 2009 r.) ze sterowaniem głosowym Linguatronic, fotele skórzane z regulacją elektryczną w 12 kierunkach i pamięcią, felgi aluminiowe 18", reflektory bi-ksenonowe (od 2009 r. ze światłami LED do jazdy dziennej), tempomat Distronic Plus (od 2009 r. ze Stop & Go), system audio Harman Kardon Logic7 z 14 głośnikami, zawieszenie Airmatic z adaptacyjnym tłumieniem, system Parktronic z aktywnym asystentem parkowania, wstawki z drewna lub aluminium, kierownica wielofunkcyjna, skórzana z łopatkami zmiany biegów, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, system Pre-Safe Plus, system bezkluczykowy, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, ESP, BAS.
- S550 (LWB) - wyposażenie z SWB i dodatkowo rozstaw osi zwiększony o 130 mm, fotele tylne z regulacją elektryczną i funkcją masażu, rolety tylne elektryczne, dach panoramiczny, wstawki z drewna klonowego lub w fortepianowej czerni, opcjonalnie system audio Burmeister z 15 głośnikami.
Mercedes S550 - wymiary
- Wersja krótka (SWB, S550):
- Długość: 5069 mm
- Szerokość: 1871 mm (2120 mm z lusterkami)
- Wysokość: 1485 mm
- Rozstaw osi: 3035 mm
- Wersja długa (LWB, S550 L):
- Długość: 5206 mm
- Szerokość: 1871 mm (2120 mm z lusterkami)
- Wysokość: 1485 mm
- Rozstaw osi: 3165 mm
W obu wariantach nadwozia pojemność bagażnika wynosi 560 litrów i producent nie przewidział możliwości złożenia tylnej kanapy.
Mercedes S550 z Japonii - czy warto?
Jeżeli interesuje Cię luksusowe auto z bogatym wyposażeniem, które będzie miało oryginalny stan i niski przebieg, to nie ma lepszego kierunku niż Japonia. Mercedesy z Japonii cieszą się uznaniem na całym świecie. Nie inaczej jest w przypadku S550, który był topowym przedstawicielem S-klasy W221. Zakup auta w Japonii pozwala łatwo i szybko poznać stan techniczny pojazdu, ponieważ tamtejsze domy aukcyjne dołączają szczegółową dokumentację fotograficzną i filmową, a także stosują szczegółowy system ocen. Dzięki temu możesz mieć pewność, że kupujesz samochód w idealnym stanie, a Twój egzemplarz nie będzie miał żadnych ukrytych wad. To nie tylko wysokiej klasy auto, ale w niektórych przypadkach również doskonała lokata kapitału. Japońskie egzemplarze są droższe od tych, które są sprzedawane na europejskim rynku wtórnym i mają lepsze wyposażenie.
Mercedes S550 z Japonii - tylko z Sakura Motors!
Jeżeli chcesz kupić i sprowadzić samochód z Japonii, musisz skorzystać z usług profesjonalnego pośrednika, który jest zarejestrowany w japońskich domach aukcyjnych. Dzięki temu masz pewność, że transakcja będzie pewna i bezpieczna. W Sakura Motors od lat zajmujemy się importem samochodów z kraju kwitnącej wiśni, dlatego rozważając zakup auta z Japonii warto skorzystać z naszych usług. Oferujemy kompleksową obsługę i fachowe doradztwo w zakresie zakupu pojazdu i przygotowania do rejestracji w Polsce.
Usługi Sakura Motors obejmują:
- znalezienie samochodu, weryfikację oferty, udział w licytacji;
- transport auta do portu w Japonii, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem, transport z portu docelowego pod wskazane miejsce w Polsce;
- pomoc przy opłatach celnych i skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu samochodu do rejestracji w Polsce.
Nie czekaj, zadzwoń lub napisz, umów się na spotkanie i opowiedz nam o swoich motoryzacyjnych marzeniach, a my je dla Ciebie spełnimy! Zakup samochodu z Japonii jeszcze nigdy nie był tak łatwy i bezpieczny, niezależnie od tego, jaką markę i model wybierzesz.













