Mercedes E500 z Japonii
Choć w Europie Mercedes-Benz E500 był dostępny w generacjach klasy E typoszeregu W124 i W211, to w Japonii oficjalnie można było kupić tylko W211. To limuzyna klasy średniej-wyższej. Samochód o oznaczeniu E500 odznaczał się bogatym wyposażeniem i mocnym silnikiem V8. Miał konkurować m.in. z Lexusem GS430. W przypadku japońskiej specyfikacji samochodu Mercedes E500 wnętrze wyróżnia się wyraźnie lepszym wyposażeniem, niż ma to miejsce w samochodach oferowanych w Europie. W Sakura Motors możemy dla Ciebie sprowadzić takie auto. Najpierw dowiedz się więcej o tym, co oferuje Mercedes E500 - ile koni ma silnik, jakie są wersje wyposażenia i jakie wymiary ma auto.
Mercedes E500 W211 (2003-2006)
Samochód Mercedes-Benz E500 zadebiutował w 2003 r. i był produkowany przez 3 lata. W Japonii sprzedano ok. 5000 egzemplarzy i w dużej mierze były to sedany. Trafiło tu jednak ok. 200 egzemplarzy tego modelu w wariancie kombi. Auto nie załapało się na żaden lifting, ponieważ ten przypadał dopiero na rok produkcji 2006, kiedy E500 zostało zastąpione przez E550.
Mercedes klasy E typoszeregu W211 jest zbudowany na platformie ze stali o zwiększonej wytrzymałości. Dla zmniejszenia masy drzwi, maska i błotniki zostały wykonane z aluminium. Samochód jest przystosowany do spełniania japońskich norm bezpieczeństwa, co oznacza, że słupki A oraz B są o 1 mm grubsze w porównaniu z europejskimi. Zbiornik paliwa ma pojemność aż 80 litrów. Auto ma pneumatyczne zawieszenie Airmatic Dual Control z regulacją wysokości w zakresie 20 mm i trybami pracy Comfort oraz Sport. Model E500 był dostępny z napędem na tylną oś i 4MATIC, ale w Japonii najchętniej wybierano ten pierwszy. Wersja 4MATIC pojawiła się w ofercie w 2004 r.
Pod maską pracuje silnik o oznaczeniu M113, który produkowano w latach 1998 - 2007. Jego blok wykonano ze stopu aluminium i krzemu, a głowicę - z aluminium. Jednostka była montowana w wielu klasach, w tym również w Mercedesach AMG. Słynie ze swojej trwałości i niezawodności, choć ta oczywiście jest w dużej mierze uzależniona od tego, jak właściciel dba o samochód.
Mercedes E500 - dane techniczne
W modelu Mercedes E500 silnik występował tylko w jednej specyfikacji. To wolnossący V8 o oznaczeniu M113. Pojemność silnika wynosi 4966 cm3, a maksymalna moc - 306 KM. Sparowano go z automatyczną skrzynią biegów 7G-Tronic. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 11,1 l / 100 km. Prędkość ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,3 s dla wersji sedan oraz 6,5 s dla wersji kombi.
Mercedes E500 - wyposażenie
Mercedes-Benz E500 w wersji na rynek japoński był oferowany z następującym wyposażeniem: klimatyzacja automatyczna czterostrefowa, system COMMAND z ekranem 6,5" i japońską nawigacją, fotele skórzane z regulacją elektryczną w 10 kierunkach oraz pamięcią ustawień, felgi 17", reflektory bi-ksenonowe z Intelligent Light System, system audio Harman Kardon Logic7 z 12 głośnikami, zawieszenie Arimatic Dual Control, system Parktronic z czujnikami z przodu i z tyłu oraz aktywnym asystentem parkowania, kierownica wielofunkcyjna z łopatkami zmiany biegów, skórzana tapicerka, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, system Pre-Safe, system bezkluczykowy, systemy ABS, ESP, BAS, Sensotronic Brake Control (SBC).
Mercedes E500 w wersji kombi dodatkowo ma siedzenia składane w proporcjach 60:40, elektryczne siłowniki klapy bagażnika z funkcją hands-free, aluminiowe relingi dachowe, wzmocnioną tylną oś dla większej ładowności (do 600 kg).
Mercedes przewidział też różne pakiety wyposażenia, choć nie zachowało się o nich zbyt wiele informacji. Na pewno oferowano pakiet Sport, który zawiera felgi AMG 18", elementy nadwozia AMG, końcówki wydechu AMG. Do wersji kombi można było dokupić pakiet EASY-PACK, który zawiera system prowadnic i schowków, ułatwiających uporządkowanie rzeczy w bagażniku.
Mercedes E500 - wymiary
- Sedan (W211):
- Długość: 4850 mm
- Szerokość: 1820 mm (2000 mm z lusterkami)
- Wysokość: 1430 mm
- Rozstaw osi: 2854 mm
- Pojemność bagażnika: 530 litrów
- Kombi (S211):
- Długość: 4871 mm
- Szerokość: 1820 mm (2000 mm z lusterkami)
- Wysokość: 1490 mm
- Rozstaw osi: 2854 mm
- Pojemność bagażnika: 650 litrów (z rozłożonymi siedzeniami) / 1950 litrów (ze złożonymi siedzeniami)
Mercedes E500 z Japonii - czy warto?
Samochody z Japonii słyną z tego, że są zachowane w doskonałym stanie, z reguły bez napraw blacharskich, a także nie wykazują dużych śladów zużycia, mają niskie przebiegi i bogate wyposażenie. To właśnie dlatego Mercedesy z Japonii są godne uwagi. Kupując E500 W211 z kraju kwitnącej wiśni możesz przenieść się w czasie, bo w wielu przypadkach stan aut niewiele różni się od stanu nowego samochodu. Mercedes E z silnikiem V8 i pneumatycznym zawieszeniem to gwarancja luksusu i komfortu. Dodatkowym plusem jest fakt, ze zamożni Japończycy lubią kupować europejskie auta z kierownicą po lewej stronie. To sprawia, że przystosowanie samochodu do spełniania wymagań polskich przepisów ruchu drogowego jest niemal nieinwazyjne i obejmuje głównie oświetlenie. Zakup auta z Japonii jest w pełni bezpieczny, ponieważ domy aukcyjne sprzedają egzemplarze w doskonałym stanie zachowania, udostępniają szczegółowe materiały filmowe i zdjęciowe, a także prowadzą system ocen pojazdów. To wszystko pozwala na dokonanie pewnego zakupu pomimo odległości, jaka dzieli nasz kraj od Japonii.
Mercedes E500 z Japonii - tylko z Sakura Motors!
Żeby kupić auto z Japonii, trzeba skorzystać z usług pośrednika. Na polskim rynku działa wiele firm, które zajmują się importem samochodów z kraju kwitnącej wiśni, ale w Sakura Motors zapewniamy bezpieczny przebieg procesu zakupu i sprowadzenia auta, kompleksowo pomagając w całym procesie, a także stawiamy na transparentność i na bieżąco informujemy o postępach. Zachęcamy też naszych klientów do brania udziału w licytacjach, ponieważ to pozwala na skorygowanie budżetu lub wybranie zupełnie innego samochodu, jeżeli niespodziewanie pojawi się coś ciekawszego.
Usługi Sakura Motors obejmują:
- znalezienie samochodu, weryfikację oferty, udział w licytacji;
- organizację transportu do portu w Japonii, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem, transport z portu docelowego pod wskazany adres w Polsce;
- pomoc w opłatach celno-akcyzowych oraz w kwestii opłacenia podatku VAT;
- pomoc w przygotowaniu samochodu do rejestracji w Polsce.
Nie czekaj, zadzwoń lub napisz i umów się na spotkanie. Z nami przekonasz się, jak łatwo można stać się właścicielem auta z Japonii.













