Visit us at
Facebook icon
Audi R8 z Japonii

Audi R8 z Japonii

Audi R8 to pierwszy i jak dotąd jedyny supersamochód tej niemieckiej marki. Auto było oferowane z silnikami V8 i V10, a konstrukcję oparto na bazie Lamborghini Gallardo. Dzięki przystępnej, jak na tego typu samochód, cenie samochód szybko stał się hitem sprzedażowym. Nie ominął także Japonii, choć łącznie sprzedano tam oficjalnie ok. tysiąca egzemplarzy z obu generacji. Występuje w dwóch wersjach nadwozia - coupe i spyder. W Bryki z Ameryki możemy dla Ciebie sprowadzić takie auto. Najpierw dowiedz się więcej o Audi R8 - ile koni mają silniki, jaka jest jego konstrukcja i wyposażenie.

Audi R8 Type 42 (2006-2015)

Audi R8 to produkcyjna wersja konceptu Le Mans Quattro, który pokazano w 2003 r. Produkcja samochodu rozpoczęła się dopiero w 2006 r. W Japonii zaczęto go sprzedawać w 2007 r. i w salonach Audi był dostępny z kierownicą po lewej i po prawej stronie. Auto ma aluminiową ramę z elementami z włókna węglowego. Silnik umieszczono tuż za kabiną pasażerską (tzw. mid-engine car). Napęd Quattro ma rozkład 40:60. Karoserię wykonano z aluminium i polimeru wzmocnionego włóknem węglowym. Oferowano je z silnikami V8 i V10. Ten drugi sprawił, że Audi R8 stało się popularne w Japonii.

W 2012 r. samochód przeszedł lifting, dzięki któremu w Audi R8 wnętrze zyskało nowe wykończenia i system audio Bang & Olufsen dla wersji V10, a także pojawiła się 7-biegowa skrzynia R-tronic zamiast S-tronic, moc silnika V10 zwiększono do 550 KM, karoseria przeszła kosmetyczne zmiany.

Audi R8 - dane techniczne

Samochód był sprzedawany w dwóch wersjach silnikowych:

  • 4.2 TFSI V8 - 4163 cm3, 420 KM do 2010 / 430 KM po 2010, skrzynia 6-biegów manual lub 6-biegów R-tronic do 2012 / 7 biegów S-tronic po 2012, średnie zużycie paliwa 14,6 l/100 km w cyklu mieszanym;
  • 5.2 FSI V10 - 5204 cm3, 525 KM do 2012 / 550 KM po 2012, 530 Nm, skrzynia 6-biegów R-tronic do 2012 / 7 biegów S-tronic po 2012, średnie zużycie paliwa 15,9 l/100 km w cyklu mieszanym.

Audi R8 - wyposażenie

Audi R8 coupé i Spyder były oferowane z tym samym wyposażeniem, które zawierało m.in.: wykończenia ze skóry i Alcantary, sportowe siedzenia obszyte skórą, elektryczną regulację foteli, klimatyzację automatyczną dwustrefową, system multimedialny Audi MMI, adaptacyjne reflektory ksenonowe (do 2012) / reflektory LED (po 2012), felgi 19", aktywny tylny spojler.

Na rynek trafiły 3 limitowane edycje, sprzedawane globalnie i dostępne również w Japonii:

  • R8 GT (2011) - silnik V10 o mocy 560 KM, dach i bodykit z włókna węglowego, kubełkowe fotele, masa obniżona o 30 kg, felgi 19", prędkość maksymalna zwiększona do 320 km/h;
  • R8 LMX (2014) - silnik V10 o mocy 570 KM, dach i progi z włókna węglowego, ceramiczne hamulce, prędkość maksymalna zwiększona do 315 km/h;
  • Exclusive Selection Edition (2012) - dostępna z silnikiem V8 lub V10 (po 20 sztuk), unikalne lakiery, wstawki z włókna węglowego we wnętrzu, nagłośnienie Bang & Olufsen.

Audi R8 - wymiary

Coupe:

  • Długość: 4431 mm (V8) / 4435 mm (V10)
  • Szerokość: 1904 mm
  • Wysokość: 1252 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm
  • Pojemność bagażnika: 100 l

Spyder:

  • Długość: 4436 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Wysokość: 1240 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm
  • Pojemność bagażnika: 100 l

Audi R8 Type 4S (2015-2024)

Druga i ostatnia generacja Audi R8 zadebiutowała w 2015 r. Tym razem platforma była dzielona z Lamborghini Huracan. W Japonii ponownie sprzedawano warianty z kierownicą po lewej i po prawej stronie. W tym kraju sprzedano łącznie ok. 500-600 egzemplarzy. Co ciekawe, w tym Audi R8 silnik V8 został wycofany i pozostawiono tylko V10. Nadwozie wyposażono w aktywne elementy aerodynamiczne. Zastosowano adaptacyjne zawieszenie, a opcjonalnie można było dodać system Dynamic Steering. Ponownie były dostępne 2 wersje nadwozia - coupe i Spyder.

W 2019 r. auto przeszło lifting na rok modelowy 2020. Moc silnika dla wersji Performance Quattro została zwiększona o 10 KM, a w wersji Quattro - o 30 KM. Odświeżono wygląd grilla i reflektorów, poprawiono układ kierowniczy, we wnętrzu pojawił się Virtual Cockpit.

Audi R8 - dane techniczne

Samochód oferowano z silnikiem V10, ale w dwóch wersjach:

  • 5.2 V10 Quattro - 5204 cm3, 540 KM do 2019 / 570 KM po 2019, 540 Nm, skrzynia biegów 7-biegowa S-tronic, średnie zużycie paliwa 12,9 l/100 km w cyklu mieszanym;
  • 5.2 V10 Performance Quattro - 5204 cm3, 610 KM do 2019 / 620 KM po 2019, 580 Nm, skrzynia biegów 7-biegowa S-tronic, średnie zużycie paliwa 13,9 l/100 km w cyklu mieszanym.

Audi R8 - wyposażenie

Samochód miał jedną wersję wyposażenia, bez względu na moc silnika i rodzaj nadwozia. Zawierała m.in. wnętrze pokryte skórą i Alcantarą, ze wstawkami z włókna węglowego, sportowe fotele z masażem (wersja Performance Quattro), adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu, Audi Virtual Cockpit (po 2019), Audi MMI Navigation Plus, moduł komunikacji V2X.

Na rynek trafiły 3 edycje limitowane:

  • Decennium (2019) - lakier Mythos Black, felgi 20", bodykit z włókna węglowego, ekskluzywne detale, opcjonalnie można było zwiększyć prędkość maksymalną do 340 km/h;
  • GT RWD (2020-2023) - napęd na tył, kubełkowe fotele, dach i progi z włókna węglowego, masa obniżona o ok. 40 kg;
  • Japan Final Edition (2023) - lakier White Ibis, bodykit z włókna węglowego, ceramiczne hamulce, wykończenia w stylu origami.

Audi R8 - wymiary

Coupe:

  • Długość: 4429 mm
  • Szerokość: 1940 mm
  • Wysokość: 1236 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm
  • Pojemność bagażnika: 112 l

Spyder:

  • Długość: 4429 mm
  • Szerokość: 1940 mm
  • Wysokość: 1233 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm
  • Pojemność bagażnika: 112 l

Audi R8 z Japonii - czy warto?

Samochody z kraju kwitnącej wiśni mają doskonałą opinię na całym świecie. To właśnie używane auta z Japonii uchodzą za najlepiej utrzymane, dlatego są tak chętnie kupowane. Nie inaczej jest w przypadku Audi z Japonii. Model R8 był tam oferowany przez obie generacje, a kupujący nie poprzestawali tylko na bazowej wersji wyposażenia. Dlatego warto kupić Audi R8 właśnie w Japonii.

Audi R8 z Japonii - tylko z Sakura Motors!

W Sakura Motors od lat zajmujemy się importem samochodów z Japonii. Doskonale znamy realia tamtejszego rynku i mamy wypracowany taki model działania, który pozwala na szybki i bezpieczny import aut do Polski. Jeżeli chcesz mieć Audi R8 z Japonii, to zadzwoń lub napisz, umów się na spotkanie i porozmawiamy o tym, jak możemy spełnić Twoje motoryzacyjne marzenia. Dowiesz się też, jaki jest przybliżony koszt sprowadzenia auta z Japonii

Usługi Sakura Motors obejmują:

  • wyszukanie samochodu, weryfikację oferty, udział w licytacji;
  • transport auta do portu w Japonii, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem i transport do Polski;
  • pomoc w formalnościach oraz opłatach celnych i skarbowych;
  • pomoc w przygotowaniu auta do spełniania polskich przepisów ruchu drogowego;
  • pomoc w przygotowaniu samochodu do rejestracji.

Audi

— the most frequently imported models